Un sondaj recent realizat de nutritionisti evidentiaza oportunitatea alimentelor care sustin imunitatea, sunt accesibile si ofera confort psihologic – sunt spusele lui Pollock de la Pollock Communications (USA), o agentie independenta de relatii publice pentru cu domeniu de activitate in alimentatie, sanatate si wellness, cu sediul in New York City.

6 tendinte nutritionale ale consumatorilor pentru 2021

Pandemia a schimbat toate aspectele a ceea ce stiam noi pana acum si recunosteam ca fiind o viata normala, introducand o noua epoca in care sanatatea si starea de bine au devenit factori decisivi, foarte importanti mai ales atunci cand vine vorba de alegerile alimentare si bauturi.

Pentru cel de-al noualea sondaj anual „What’s trending in Nutrition” („Ce se poarta in materie de nutritie”), Pollock Communications si Today’s Dietitian au evaluat modul in care 1.165 nutritionisti cred ca dietele consumatorilor s-au schimbat datorita COVID-19 atat pentru viitorul apropiat cat si posibil pe termen lung.

Revolutia sanatatii a explodat din cauza COVID-19, cele mai importante descoperiri pentru 2021 relevand un accent pe alimentele care sustin imunitatea, sunt accesibile si ofera confort, precum si o schimbare majora a obiceiurilor privitoare la snack-uri sau gustari.

Pe baza sondajului, iata primele sase tendinte nutritionale care vor afecta producatorii si marketerii de alimente si bauturi in anul urmator si potential dupa:

#1. Revolutia sanatatii avanseaza cu viteza fulgerului

Consumatorii sunt acum extrem de constienti de modul in care alimentele si alimentatia buna pot avea un impact general asupra sanatatii si longevitatii lor – si iau masuri pentru a imbunatati apararea naturala a corpului lor.

Un an de sedere acasa si de gatit mai mult a influentat, de asemenea, consumatorii sa isi reevalueze alegerile alimentare si nutritionale, iar comportamentul nu este probabil sa se schimbe atunci cand incep sa manance din nou afara.

Se poate observa ca cererea a crescut in 2020 pentru bauturi antiinflamatorii, cum ar fi ceaiul verde si bauturi bogate in vitamina C, cum ar fi afine si suc de portocale, precum si alimente fermentate care stimuleaza intestinul, cum ar fi iaurtul si kefirul.

Popularitatea acestor produse va continua probabil in 2021, pe masura ce cunostintele consumatorilor despre rolul sanatatii intestinului si despre legatura cu imunitatea cresc.

#2. Alimentatia sanatoasa are o limita in ceea ce priveste costurile

Avand in vedere realitatea dificultatilor financiare pe scara larga cauzate de pandemie, consumatorii regandesc fiecare achizitie. Deciziile lor au fost afectate de frica de boala si de incertitudinea economica.

In timp ce sanatatea este primordiala ca factor de cumparare, diversele preocupari economice sunt, de asemenea, o preocupare semnificativa. Din acest motiv, 60% din RDN (Registered dietitian nutritionists) prezice o cerere mai mare de alimente si bauturi care sunt accesibile si bazate pe valoare.

#3. Confortul este cheia sanatatii mintale si a starii de bine

Odata cu evenimentele fara precedent din 2020, nu este surprinzator faptul ca industria alimentara si a bauturilor a vazut un interes reinnoit pentru alimente reconfortante, incercate si adevarate, cum ar fi lactatele si cerealele.

Odata cu anxietatea fata de sanatate, bunastare si economia dificila care a aparut in mintea consumatorilor pana in 2021, 51% dintre RDN prezice ca alimentele si bauturile care promoveaza confortul si bunastarea emotionala vor continua sa fie un factor important de cumparare.

#4. Gustarile iau locul meselor principale

Potrivit sondajelor mai sus amintite, 78% dintre RDN considera ca obiceiurile alimentare ale consumatorilor trec de la cele trei mese traditionale pe zi la gustari mai frecvente, din cauza pandemiei.

Aproximativ doua treimi dintre americani inca lucreaza de la distanta, potrivit datelor de la Upwork, si se asteapta sa continue, asta contribuind la alimentarea tendintei de gustare. Chiar si atunci cand consumatorii incep sa iasa mai mult din casa, tendinta va deveni probabil mai puternica datorita usurintei si comoditatii gustarii, atat acasa cat si in deplasare.

#5. Postul intermitent – „Intermittent fasting” – a devenit dieta Nr. 1

COVID-19 a facut consumatorii mai constienti ca niciodata de modul in care alimentele le afecteaza capacitatea de a ajuta la combaterea si prevenirea bolilor.
Cu aceste cunostinte, ei cauta diete care sa contribuie la promovarea unui sistem imunitar sanatos si sa ii ajute sa traiasca mai mult si mai sanatos.

Postul intermitent, un model de alimentatie in care alternezi intre perioadele de mancare permisiva si mancare de post, despre care se spune ca imbunatateste reinnoirea celulara, a impins in jos dieta ketogenica ca tendinta de dieta de top a natiunii pentru 2021, potrivit sondajului.

Este clar ca, consumatorii sunt mai atenti la obiceiurile lor alimentare si isi dau seama ca ceea ce mananca – sau nu mananca – afecteaza modul in care se simt si cat traiesc.

#6. Consumatorii apeleaza la social media pentru informatii

Pe masura ce lumea se lupta cu modul de a gestiona cel mai bine sanatatea, de a spori bunastarea, de a combate bolile si de a promova longevitatea, consumatorii apeleaza la platforme digitale pentru informatii nutritionale.

Potrivit sondajului realizat de RDN, primele trei surse in care consumatorii cauta informatii nutritionale sunt: Facebook, bloguri / vloguri si Instagram.
Sondajul a aratat, de asemenea, ca, atunci cand cauta informatii nutritionale, consumatorii au incredere in medici, in alti experti in sanatate si in persoanele cu experiente si povesti de succes similare. Aceasta ofera o oportunitate pentru industria alimentara si a bauturilor de a utiliza platforme sociale si influenceri directi si credibili, profesionisti din domeniul sanatatii, pentru a ajuta consumatorii sa isi orienteze nevoile in schimbare.


Este important sa intelegem ca mentalitatile si obiceiurile consumatorilor au fost schimbate permanent din cauza pandemiei. Producatorii si comerciantii de alimente si bauturi trebuie sa continue sa evolueze pentru a satisface aceste tendinte si cereri emergente.

Sursa: fooddive.com

Lasa un comentariu