O bautura probiotica cu o aroma exotica dulce-amaruie care face placere simturilor. Kombucha – bautura obtinuta din ceai fermentat care revolutioneaza piata organica internationala.
Poate ca abia ati auzit de ea, dar Kombucha este o bautura fabricata manual de mai bine de 2000 de ani. Se obtine dintr-o infuzie de ceai verde sau negru, caruia se adauga o colonie simbiotica de bacterii, enzime si drojdii numita SCOBY.
Originara din China antica, bautura a devenit populara datorita beneficiilor sale nutritionale. Un imparat japonez a fost vindecat de problemele de sanatate consumand Kombucha, iar de atunci bautura a fost cunoscuta ca si „elixir de viata” sau „tinerete eterna” – o bautura functionala, bogata in probiotice.
Astazi, consumul ei creste atat de rapid datorita proprietatilor sale detoxifiante si digestive. Kombucha reduce nivelul colesterolului si tensiunea arteriala, promoveaza sanatatea intestinala si stimuleaza sistemul imunitar. Iar aceste proprietati sunt din ce in ce mai solicitate de catre consumatorii din intreaga lume.
O piata globala emergenta
Conform datelor Industry ARC, dimensiunea pietei Kombucha a fost de aproximativ 1,9 miliarde USD in 2019 si se asteapta sa creasca la o rata anuala de 16,8% pana in 2025.
America de Nord conduce piata in ceea ce priveste veniturile, detinand ponderea majora a industriei globale (38,6%). Statele Unite si Canada sunt cele doua tari care reprezinta majoritatea producatorilor pietei actuale (atat conventionale, cat si organice).
De asemenea, se preconizeaza ca Europa va avea o crestere substantiala, in special in tari precum Germania, Franta, Italia, Spania si Regatul Unit.
Desi piata de Kombucha este inca subdezvoltata in tarile asiatice, regiunea Asia-Pacific castiga aderenta pentru piata internationala, din cauza stilului de viata si a modelelor de consum in schimbare.
Un studiu recent publicat de GM Insights estimeaza ca perspectivele pietei Asia Pacific in ceea ce priveste Kombucha se asteapta sa depaseasca 19% CAGR pana in 2025. Cea mai mare crestere a pietei.
Iar previziunile evidentiaza rolul Chinei, Indiei, Australiei si Japoniei drept cei mai mari jucatori emergenti de pe piata.
Cea mai mare cerere: Kombucha organica
Cresterea gradului de constientizare a sanatatii este un factor important pentru piata globala de Kombucha, in special pentru Kombucha organica, care creste mult mai rapid in comparatie cu cea conventionala.
Potrivit Kombucha Brewers International (KBI), o organizatie care reprezinta pana la 300 de fabrici la nivel mondial, Kombucha este bautura functionala cu cea mai rapida crestere, cu o rata anuala de crestere aproximativa de 30%, la nivel international.
De fapt, nevoia tot mai mare de produse organice, vegane si fara gluten i-a indemnat pe producatorii de kombucha sa inoveze si sa-si mareasca gama cu formule mai naturale, ambalaje durabile si arome noi precum fructe de padure, lamaie, ghimbir, cafea sau fructe.
Kombucha aromatizat are mult mai multa cerere decat kombucha fara aroma / obisnuita. Mai exact, segmentul de aroma de ierburi si condimente din Kombucha care urmeaza sa creasca la cel mai rapid CAGR de 21,8% in perioada prognozata (2020-2025), urmat de segmentul de aroma de fructe de padure, conform previziunilor Industry ARC.
Accesibilitatea crescanda a produsului mareste, de asemenea, consumul. Retailerii joaca un rol important in acest sens. In 2020, canalul de distributie a supermarketurilor a castigat relevanta si se asteapta sa creasca in continuare.
In prezent, Kombucha este prezenta in supermarketuri, magazine universale si magazine specializate, inclusiv canale online. Ambalajele atractive si durabile joaca un rol important.
Cresterea nevoii de certificare
Consumul de bauturi naturale si fara substante chimice este in plina expansiune, iar riscurile si problemele de siguranta legate de acestea castiga, de asemenea, potential, dezvoltand o metoda de productie standardizata.
Ca urmare, cresterea reglementarilor a devenit o noua tendinta (si nevoie) a pietei.
Desi sunt certificari neunificate si eterogene, conform reglementarilor proprii fiecarei tari, certificarile organice internationale devin din ce in ce mai raspandite.
De fapt, conform datelor Lumina Intelligence, in 2020, 93% din produsele kombucha erau certificate ecologic in Statele Unite.
In Australia, acestea erau de pana la 29%.
Pe de alta parte, Spania este tara cu cea mai mare medie de certificari Free-from si Clean Label in productia de Kombucha, asigurand produse fara ingrediente artificiale.
Si in China, 77% din productia de Kombucha a fost declarata „fara OMG-uri” (organisme nemodificate genetic).
Sanatos si durabil
Angajamentul etic si durabil il insoteste pe Kombutxa pe tot parcursul procesului de productie. Pentru a minimiza volumul deseurilor, toata productia se bazeaza pe o politica zero deseuri. Aceasta include recipiente de sticla reciclabile si utilizarea energiei regenerabile in atelierul Mün Ferments, situat in Mataró (Barcelona), cel mai mare din sudul Europei: are in prezent o capacitate de productie de 3 milioane de sticle pe an.
„Am fost pionieri in introducerea unui kombucha care nu trebuie tinut la rece, ceea ce inseamna economii de pana la 180 de ori in CO2 comparativ cu cele care intra in frigider”, subliniaza Jordi Dalmau. „Grija pentru planeta este, de asemenea, grija pentru cei care traiesc pe ea”, adauga CEO-ul Mün Ferments.
Cu misiunea de a spori bunastarea si sanatatea prin bauturi de ceai fermentate, Kombucha este unul dintre reperele de pe piata organica spaniola, prezenta in peste 5.000 de puncte de vanzare.
Mün Ferments se asteapta sa isi continue cresterea pe piata spaniola si europeana, oferind solutii marcilor care doresc sa includa Kombucha de calitate superioara in gama sa de produse.
Mün Ferments, un reper al Kombucha de calitate premium
Bautura de ceai fermentat isi face drum pe piata organica spaniola insotita de companii precum Mün Ferments.
Dupa ce i-au descoperit beneficiile sanatoase, in 2015 Jordi Dalmau si Mercè Pérez au decis sa lanseze Kombutxa, prima marca de kombucha organica si artizanala facuta doar cu ingrediente naturale.
„Am vrut sa facem cel mai delicios si mai sanatos kombucha. Si am reusit. Am realizat un produs nepasteurizat, absolut viu, pentru a pastra pe deplin probioticele pe care le contine in mod natural„, explica Bio Eco Actual Jordi Dalmau, CEO Mün Ferments.
Proiectul a inceput cu o singura varietate de Kombutxa de casa si, in prezent, Mün Ferments are un meniu extins de arome cu 8 soiuri din care puteti alege: Ghimbir (picant si indraznet), Hibiscus (dulce), Flori (antioxidant), Verde (exploziv), Verbina (proaspata), Naturala (cea mai autentica si traditionala), Izotonica (cu apa de mare), Paleobirra (prima non-bere).
Toate acestea sunt certificate organice, vegane si fara gluten.
Compania produce sub propria marca „Kombutxa” si produce, de asemenea, in format de eticheta privata pentru diferiti jucatori din sectorul organic european.
Kombutxa este prima bautura organica si artizanala care contine cea mai mica cantitate de zahar rezidual de pe piata europeana
Toate bauturile Kombutxa „au un gust foarte usor si sunt inlocuitori perfecti pentru bauturile racoritoare conventionale si usoare si, desigur, pentru bauturile energizante post-antrenament„, subliniaza Jordi Dalmau.
Pe langa faptul ca este sanatoasa, intreaga gama Mün Ferments contine o cantitate minima de zahar: mai putin de 2%.
Acest lucru le face sa fie bauturile cu cea mai mica cantitate de zahar rezidual de pe piata europeana.
Cu toate acestea, autoritatile europene impun noua taxa aprobata pentru bauturile zaharoase kombucha. „Nu avem absolut nimic de-a face cu bauturile racoritoare zaharate sau indulcite artificial”, explica Dalmau.
In acest sens, el sustine: „Autoritatile care au aprobat aceasta crestere a taxelor ar trebui sa ia in considerare faptul ca kombucha este o bautura fermentata si ca zaharul face parte din geneza sa. Speram ca, mai devreme sau mai tarziu, aceasta majorare a impozitelor va fi corectata pentru produsele noastre„.
Sursa: www.bioecoactual.com